Oro en la cima del mundo: World’s Top Banks.

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                                     World Ranking:

1 Industrial & Commercial Bank of China Limited, China
2 Deutsche Bank AG, Germany
3 BNP Paribas SA, France
4 Crédit Agricole SA, France
5 Barclays Bank PLC, UK
6 China Construction Bank Corporation, China
7 Agricultural Bank of China Limited, China
8 JAPAN POST BANK Co Ltd., Japan
9 The Royal Bank of Scotland plc, UK
10 Bank of China Limited, China
11 The Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ Ltd, Japan
12 JPMorgan Chase Bank National Association, USA
13 Banco Santander SA, Spain
14 Sumitomo Mitsui Banking Corporation, Japan
15 Société Générale, France
16 Lloyds TSB Bank plc, UK
17 BPCE, France
18 Bank of America NA, USA
19 UBS AG, Switzerland
22 Wells Fargo Bank NA, USA
21 Citibank NA, USA
22  HSBC Bank plc, UK
23 UniCredit SpA, Italy
24 China Development Bank Corporation, China
25 Crédit Agricole Corporate and Investment Bank, France
26 ING Bank NV, Netherlands
27 Rabobank Nederland, Netherlands
28 Credit Suisse AG, Switzerland
29 Bank of Scotland plc, UK
30 Nordea Bank AB (publ), Sweden
31 Intesa Sanpaolo SpA, Italy
32 Mizuho Bank Ltd , Japan

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In 2012, the Bank continued to advance the transformation of corporate banking, kept optimizing the business structure and effectively adapted itself to the interest rate marketization, to realize sustainable development of corporate banking. The Bank introduced all-product marketing and comprehensive financial services and promoted interaction between commercial banking and investment banking, so as to satisfy customers’ diversified financial needs. It also enhanced business innovation and boosted the development of financial assets services such as asset management, entrusted management, agency trade, underwriting and consultancy, agency sales, etc. Relying on the global service network and the integrated technological platform of domestic and overseas operations, the Bank accelerated the development of global cash management and cross-border RMB business, and enhanced its global service capability and its brand’s international infl uence. Through innovation of the marketing system, the Bank provided differentiated services for customers at different tiers, enhanced the marketing and service quality for key customers, and expanded the customer base by winning over more small and medium enterprise (SME) customers.

The Bank was awarded the “Best Corporate Bank in China” by Global Finance. At the end of 2012, the Bank had 4.38 million corporate customers, representing an increase of 270 thousand customers from the end of the previous year; among them, 143 thousand corporate customers had loan balances with the Bank, representing an increase of 16 thousand customers. According to statistics from PBC, at the end of 2012, the Bank ranked first in the banking industry in terms of corporate loans and corporate deposits, with a market share of 11.8% and 12.6%, respectively.

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En 2012 , el Banco continuó avanzando la transformación de la banca corporativa , mantuvo la optimización de la estructura de negocios y efectivamente se adaptó a la mercantilización de tasa de interés , para hacer realidad el desarrollo sostenible de la banca corporativa . El Banco introdujo la comercialización de todos los productos y servicios financieros integrales y promovió la interacción entre la banca comercial y la banca de inversión , con el fin de satisfacer las necesidades financieras diversificadas de los clientes. También ha mejorado la innovación empresarial e impulsó el desarrollo de servicios de activos financieros , como la gestión de activos, gestión encomendada , el comercio de agencia, aseguramiento y consultoría , las ventas de las agencias , etc que utilizan la red de servicio global y la plataforma tecnológica integrada de las operaciones nacionales y extranjeros , el Banco aceleró el desarrollo de la gestión de tesorería global y negocios en RMB transfronteriza, y ha mejorado su capacidad de servicio global y infl uencia internacional de su marca. A través de la innovación del sistema de comercialización , el Banco proporcionó servicios diferenciados para los clientes en los diferentes niveles , mejora la comercialización y el servicio de calidad a los clientes clave , y se amplió la base de clientes , al ganar más de (PYME ) de los clientes de pequeñas y medianas empresas más .

El Banco fue galardonado con el ” Mejor Banco Corporativo en China” por Global Finance . A finales de 2012 , el Banco tenía 4,38 millones de clientes corporativos , lo que representa un aumento de 270 mil clientes de la final del año anterior , entre ellas , 143.000 clientes corporativos tenían saldos de préstamos con el Banco , lo que representa un aumento de 16 mil clientes . Según las estadísticas del PBC , a finales de 2012 , el Banco ocupó el primer lugar en la industria de la banca en cuanto a créditos corporativos y los depósitos corporativos , con una cuota de mercado del 11,8 % y 12,6 % , respectivamente.

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